Menigheten

Østsida Frikirke er en lokal menighet for bydelene Gimlekollen, Fagerholt, Justvik og Kongsgård. Vi holder til på Fagerholt skole og Gimletun og har kontor i Magnus Barfotsvei 3, over Pizzabakeren.

Vi er en flergenerasjonsmenighet med medlemmer i alle aldre som ønsker å leve nær Gud og nær hverandre.

Kirken er en av 82 menigheter i hele landet som tilhører kirkesamfunnet Den Evangelisk Lutherske Frikirke. Østsida Frikirke er et utspring fra Kristiansand Frikirke, og har tidligere gått under navnet “Bydelsarbeidet”. Østsida Frikirke ble offisielt stiftet 21. september 2014 og hadde da 106 medlemmer. I dag teller menigheten over 300 medlemmer.

I Østsida skjer det meste i oddetallsuker. Se på vår kalender for å se mer om hva som skjer fremover og finn din plass.
Ønsker du oppdatert informasjon om arrangementer finner du det også:
- På vår Facebook-side HER. “Lik” siden og velg “få varsler”.

- På vår Instagram konto HER.

Velkommen til oss!

Vår visjon:

Østsida Frikirke – et inkluderende og tjenende lokalt felleskap der vi lever som disipler; nær Gud og nær hverandre.

Våre verdier:

Inkluderende – Vi ønsker å være en ærlig og tilgjengelig kirke for nærmiljøet der mennesker blir sett, savnet og ivaretatt

Tjenende – Livsnær og relevant formidling skal istandsette oss til å være en utadrettet og diakonal kirke hvor vi er engasjert med våre gaver og yter etter evne

Disippelgjørende – Som elever og venner av Mesteren ønsker vi å være et tilbedende fellesskap hvor vi utrustes til liv og tjeneste i alle livets faser

Vil du gi en gave til menigheten?
Trykk her for å gi.